کدهای QR، مانند این، یکی از انواع بارکدهای دوبعدی هستند.
بارکدهای بارکد خوان ماتریسی یا دوبعدی می توانند اطلاعات اضافی از جمله کمیت، تصاویر و آدرس های وب سایت را ذخیره کنند. یک بارکد دو بعدی می تواند این اطلاعات را بدون اتصال به پایگاه داده ارائه دهد. استفاده های رایج از بارکدهای دوبعدی کدهای QR هستند که ممکن است کاربران را به یک وب سایت خاص هدایت کند یا به عنوان کارت پرواز دیجیتال عمل کند. آنها همچنین به طور فزاینده ای در محیط های تولیدی با ارزش بالا که نیاز به ردیابی دقیق قطعات و محصولات، مانند تجهیزات پزشکی و دارویی دارند، رایج شده اند.
تفاوت های کلیدی
در حالی که بارکدهای 1 بعدی فقط دارای خطوط افقی یا عمودی آرکوپال فرانسه هستند، نسخه های دو بعدی می توانند هر دو را همراه با اشکال و الگوهای دیگر داشته باشند. این به بارکدهای دوبعدی اجازه می دهد تا 2000 کاراکتر را در خود جای دهند در حالی که 80 کاراکتر با کدهای 1 بعدی وجود دارد.
علاوه بر این آرکوپال، طیف گستردهای از اسکنرها میتوانند بارکدهای خطی را بخوانند، در حالی که بارکدهای دوبعدی به اسکنرها یا گوشیهای هوشمند پیشرفتهتری نیاز دارند. در نهایت، بارکدهای ماتریسی می توانند ردپای فیزیکی کوچک تری نسبت به بارکدهای خطی داشته باشند، بنابراین اغلب برای اقلام کوچک با کمترین فضای برای بارکد ایده آل هستند.
9 کد محصول رایج
شرکتها انواع مختلفی از بارکدها را در طول 50 سال گذشته توسعه دادند. بیایید با چند مورد از رایج ترین انواع بارکد آشنا شویم.
UPC
کد محصول UPC
اکثر UPC ها دارای 12 رقم هستند، اما برخی از آنها فقط 7 رقم دارند.
همانطور که قبلاً اشاره شد آرکوپال دینو، این بارکد یکی از رایج ترین بارکدها است. اکثر محصولات مصرفی ایالات متحده، از مواد غذایی گرفته تا لوازم اداری گرفته تا کالاهای بهبود خانه، از کدهای UPC استفاده می کنند. بارکدهای استاندارد UPC دارای 12 رقم و نسخه های کوتاه دارای هفت رقم هستند.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.